Retki Torronsuolle

Lähde luontoon,bussikuöljetus paikalle, lounas Eerikkilässä, jäsenhinta 15 eur ystävähinta 20 eur
Aika: 18.5.2022 klo 09:00 - 17:30
Paikka: Torronsuo Tammelassa, lounas Eerikkilässä

Klikkaamalla oheista kuvaa pystyt lukemaan sen tekstin. Voit katso ilmoitusta myös etusivulta tai Facebookissa.

Torronsuo on Suomen syvin ja Etelä-Suomen suurin keidassuo. Kansallispuiston ainutlaatuiseen luontoon on helppo tutustua patikoimalla suon halki kulkevaa pitkospuureittiä pitkin. Reitin varrella on kaksi n. 150 m pituista, näköalatasanteelle johtavaa, esteetöntä pitkospuupolkua .

Somerontien varrella olevalla Kiljamon parkkipaikalla on otettu huomioon liikuntarajoitteiset. Alueelta on 200-300 m kävellen loivaa nousua laavulle ja näköalatornille. Alueella on katettu grilli-tila, jossa pari pöytää ja istuimet. Lisäksi on ulkogrilli ja WC, myös INVA-WC erikseen. Parkkipaikalta invapolku/pyörätuoli 0,2 ja vaihtoehtoisesti Kiljamon kierros laavulle 1,7 km pitkospuita pitkin. Muutaman kilometrin päässä olevalle toiselle laavulle ja Lintutornille ei pääse bussilla.

Vaihtoehtoisia reittejä ja lenkkipolkuja on monen mittaisia, retkeen voi osallistua myös vain nauttimalla luonnosta ja Reumaliiton tarjoamasta grillimakkarasta ilman sen suurempia kävelylenkkejä.

Lisätietoja Leena Laine 040 533 8339 tai Tuula Leppälä.Koivunen 040 515 3370